Utnämnd till Sveriges coolaste bloggg vore nåt

Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping Bilar och Fordon besöksräknare

söndag 5 december 2010

...svetsblänk å zinkfrossa....

Por-porr
....skulle fixa lite småfix idag...å kanske bygga mej en fin sissy. Det va mycke varmare idag så ja tog nästan av mej mössan....i varje fall så tog jag den däcket för att svetsa avgasfästena på insidan....de fanns även en plåt som skärmfästena satt i , som ja ville fylla med svetsmojs på undersidan....ja svetsa å svetsa å fick väl till de hyfsat..men sen slipa ja lite för mycke ....då skulle ja kompensera me mer mojs,,,,sen blev de fult så ja la ner.......å fortsätter med att böja till en sissy av gardinstången av järn som ja hade......de blev inte bra...måste ha nån form av "krökmaskin" om de skulle bli som ja ville.
Då dyker Rille (mek.verk) upp å ja fråga honom om materialet ja använt till övre avgasfästet.....de va kromat stål...men....säger han...det undre fästet måste se likadant ut...å han har ju rätt...så fram me kapen å fixa till ett nytt nedre.....börjar bli van att göra om nu.
sådär ja...samma stil
Sen dök Världsmästaren upp....de finns en sissy å bakskärm vid min garageport....sa han kort...samtidigt som han log finurligt.....han har grejer på gång men säger inget........dom e vidriga sa han..... men du kan ta dom....
...in från kylan...
....Den kan nog bli nåt....definitivt bättre än min gardinstång
ska göra en knyck högst upp...

....undrar om han anade att jag skulle bygga en sissy.....han e speciell....Världsmästaren.
Jag har tänkt att använda oljetankslockslösningen till tanken å fråga om nån av dom kunde svetsa aluminium...båda kunde....men de blev ju inget slagsmål direkt om jobbet så vi får väl se hur re blir.....
....han muttra nåt om Paris...å de e en trevlig stad.
Sen städade jag å åkte hem....Frugan giggar å ja hitta en veteöl å en snutt salami....men ingen Korn........känner inte för de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar