Utnämnd till Sveriges coolaste bloggg vore nåt

Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping Bilar och Fordon besöksräknare

söndag 3 oktober 2010

....små fix...

fint som snys
...Frugan körde iväg mej i morse efter gröt å kaffe på sängen......ganska laddad att testa lite grejer som ja fundrat på över natten....först å främst att ja måste fokusera å sluta hatta hit å dit....sagt å gjort ja sänkte ner hojen monterade det styret ja hade på riserna...sen la ja dit sadeln med lite träbitar under å monterade dom gamla fotreglagen som jag kanske gillar ändå......Allt för att få en känsla hur det skulle bli...torrbryta lite helt enkelt. Styret e för lågt ...ja måste ha minst 40 cm högt aphäng ...annars kändes det perfekt...å så va re de här me tanken...det känns fel ..den e för bred...Johan hade en roadkingtank i bussen men...jag vet inte...ska ringa Hogtech i morgon å fråga vad deras tankar kostar....tanken e ju själen så jag vill va helnöjd...basta...
Sen va re de här med bakskärmen...den följer inte hjulet.....så antingen köra kopparskålstricket å banka till den ...eller köpa en ny...eller be Stellan köra lite me Engelska hjulet....få se hur re blir...
Moterade belten lite ordentligare...har ett par grejer över som ska sitta nånstans...känns så där....men jag bankade till kopplings delen på belten med hjälp av en plankbit och fick in startkransen så det såg ok ut...och vad viktigare e kopplingen går fri...inga missljud...
AsterixMatte sa att jag kunde shimsa förlängningen till främre belthjulet ...så då lirar det..
Sen leta jag efter monterinssatsen för avgaset...hitta den till slut men vet inte om jag kan ha nån hjälp av den...skulle va för att få rätt avstånd mellan rören...visar sig nog.

Världsmästaren had skaffat en Albin23 som vi lyssnade på...lät ballt ..alla 14 hästarna
Albin e från Kristinehamn...
...föreslog lite sturskt...att han skulle jacka kolven......
sen fick jag gå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar