Utnämnd till Sveriges coolaste bloggg vore nåt

Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping Bilar och Fordon besöksräknare

söndag 5 september 2010

....dags för experthjälp...urk..

ca25mm saknas.....
problemutter...
..lite svettigt tänk pågår...ska jag skaffa en spacer mellan motor å innertrans och behålla placeringen av växellådan?....då måste jag skaffa en längre distans för drevet från motorn...men då tror jag att sekundärdrivningen (kedjan) hamnar hyfsat rätt i linje med däcket..ett litet problem till...min största bacho klarar inte muttern på växellådan  med en mm diff...bajs...vill ju byta till kedjedrevet.
on line..
Om man kollar bilden ska däcket lite till höger och det stämmer med min planering..fast det jag måste ta reda på är..flytta växellådan ( och då tror jag att kedjan tar i däcket) eller.... spacer och längre utgående drev från motorn...grejer finns har jag sett i Bikeline katalogen...jag har nån grej som passar på utgående axeln från motorn men den ger en större diameter på splinsen i slutändan....
så re kan bli
 det bli rnog till att handla lite grejer...ska ringa min SFRO kontakt i morgon och bjuda över honom på en rejäl.teck disk......
visar en tokbild......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar