Utnämnd till Sveriges coolaste bloggg vore nåt

Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping Bilar och Fordon besöksräknare

lördag 3 juli 2010

En plats som nästan va perfekt.

Kinderegg....hepp!!
Garage ..ja Här är stället som jag började på. I slutet av april fick jag hyra en del i en recond/bilverkstad i Tumba. Hur bra som helst! jag köpte en beggad lift i Katrineholm, köpte en svets på Ekerö ,en polermaskin i Spånga . Byggde hyllor och tog ditt alla verktyg och maskiner jag äger. Hämtade en rejäl arbetsbänk med skruvstycke och monterade dit en slipmaskin. Köpte t.o.m röda verktygslådor . Kaffe fanns och dator och 106.7 Helt enkelt ett klart bra alternativ till OCC. Enda bajset va att jag bor på Söder och Tumba ligger i yttre förförorten......
Hjälp fanns att få på nära håll i form av Thomas harleyproffs och en annan byggare Clarence bodde nästan granne.
Jag hade nu en rostig Ultima ram ,ett bakdäck 260 , Järnhästen framgaffel med framhjul En bakskärm som inte har däckets form, en oljetank som inte passar, En EVO motor som kan funka och som jag måste ta reda på tillverkningsår på, lite böcker och förhoppningsvis kompisar...
Jag fick besök utav Tammi från WildBike och han sa att den kommer att köra rakt in i skogen om jag inte satte drivningen på höger sida. ......sagt och gjort så jag sålde iväg primärdrivningen och vänsterväxellådan till Örebro. Lite för snabbt eftersom jag antagligen lämnade med saker jag behöver men ...det kan ju hända att det var grejer som jag inte behöver oxå. Ringer runt för att få tag på nya grejer då visar det sej att det blir för krångligt att bygga om till rsd(Right side drive) och många av de jag pratar med säger att det blir helt ok med lsd. ............Så det får det bli.
Får ett besök av SFRO som kollar försprång och ger mig lite tipps. skitbra!! Han säger att det kommer att bli en kul hoj att köra. Det är mumma för öronen. Då kommer smällen ...................
Killen som har verkstaden har inte betalt hyran och dessutom inte sagt något till mej vilket gör att när jag kommer dit i fredags så står kronofogden där och byter lås.
Lite ny situation för mig ..men jag får 2 timmar på mig att tömma . Som tur är har jag fått låna ett garage (trådbur) för min frus sommarbil så jag tar grejerna dit med hjälp av en lastbil. Bilen kör jag till Norrby (Landet)
Eftersom Frugans morbror bett mig att sälja hans xj 550 så stod den oxå där så jag knuffade upp den till Clarence hus.....en jävulsk backe.
Så det här är bakgrunden i stort . Nu börjar bloggen i ett lite taskigt läge men jag bloggar ju mest för mig kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar