Utnämnd till Sveriges coolaste bloggg vore nåt

Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping Bilar och Fordon besöksräknare

lördag 10 juli 2010

Snurrade än hit än dit

Tog en liten mc-tripp igår. Det går en grusväg längs med vattnet i Norrby och den är ingen höjdare för en tung glidare .Men tar man det lugnt så funkar det utom igår..fick möte i en kurva där mängder av bilar parkerat för att gå till holmen å bada. Jag var i varje fall tvungen att lägga ner hojen .Liten skada på handtaget annars gick det bra ..jag e nog lite för lite i semestermode..till mitt försvar ringde nån mej 7 min över 5 på morgonen och jag vet inte vem. Barnslig som jag e så ringde jag tebax kvart i 1 i natt men inget svar....han har ringt 2 ggr idag och jag har inte svarat...vad håller man på med? i varje fall åkte jag runt och frågade efter mekplats på några ställen....vi får väl se vad det ger?.Sen åkte jag till vaxholm på småvägar och tänkte att jag skulle käka där. Jag är ett fan av Kniven mot strupen ..Lite den känslan fick jag på Hamnkrogen i Vaxholm men jag gick innan provsmak så vem vet det kanske är ett toppenställe. Körde sen tebax till Stockholm där Fallafelkungen gav valuta för pengarna. Fick även ett samtal av vår eminenta basist i Tuesday. Planeringen för Veidec Dragracing festival är i gångDet är sista helgen i Juli och Pelle ,Sören å Leif som jag va där med förra året har en egen kulle där dom placerar husvagnen.Jag kände mej mycket hedrad när man som rookie fick ta del av deras kunskaper om Dragracing och livet. Det häftiga där är att man kan gå runt i depåerna och träffa förarna och deras crew för att snacka lite eller ta en Afternoon Tea. Lite hjälper det till att Pelle (Lindelöw) har varit Europamästare i TopFuel och känner väl alla överallt och är helt plötslig försvunnen för att vara speaker såväl på Santa Pod eller Mantorp. Eller sitter å signar böcker på Hall of Fame i Pomona L.A för NHRA . Pelle e den som käkar brillor på bilden och behöver inte ens en namnskylt. Bilen på bilden är Pelles gamla som nuvarande Europamästaren Andy Carter har köpi av han. Den är så hysteriskt snabb så Andy har hittils bara vågat knuffa runt den i depåerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar