Utnämnd till Sveriges coolaste bloggg vore nåt

Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping Bilar och Fordon besöksräknare

tisdag 6 juli 2010

Mail

a Jag köper växellådan av en kille som heter Petter . Det visade sig att han bor i L.A och fraktar bildelar med containrar. Hur bra verkade det? Så jag bad honom ordna belten och även en ny framflytt . Priset blir kanon .Så det ska vara på gång till Linköping fast just nu är det inte så bråttom. Startmotor och tändsystem kommer jag antagligen att handla från Bikeline eftersom Petter sa att det inte är någon prisvinst på att handla dom grejerna i USA. Just nu känns det mer som jag bygger mecano genom att samla grejer som behövs ,,,men OCC bygger ju inte heller egna motorer eller reglage som jag har fattat det . När jag växte upp i Tumba så fanns det en kille som alltid gick omkring i svart verkstadsoverall. Han bodde granne med min polare "Benge Bula" och vi brukade sno metallspån? från honom. (konstiga grejer blir attraktiva när man e liten) . Det va i varje fall Acke Rising ....ska åka dit nån dag och fråga om han minns oss.....eller inte. Många man snackar med rekomenderar i varje fall hans broms grejer fast jag tycker att det ser lite väl hightech ut ..för att va helt ärlig skitfula. Bilden e på min ram Det är en Ultima stelben 38 graders rake (lutning på gaffeln) och 2 tum stretch Den är väldigt stabil .Det enda som jag inte gillar är dom 2 paralellstagen bak så jag kommer att kapa dom.Det blir i mitt tycke en renare look och jag kommer inte att ha någon broiler/kromosommotor, så dom gör ingen nytta. Samma typ av ram tror jag att Drivkraftens chopper har men dom lätt stagen sitta kvar. Jag har även börjat fundera på lack ...vilket kan tyckas tidigt....vilket det är...men Dreammaker har lackat min nuvarande hoj och den är ju lite speciell och på sin hemsida har han en bild på min tonade volvo , så lackeringen måste bli en höjdare .Tankarna går mot Dalahäst (kurbits) eller skotskt rutig. Om någon läser bloggen så kom gärna med förslag . För övrigt är det lugnt .Frugan har åkt till Rättvik för att lyssna på musik och det har även min dotter Noonie Bao som åkte dit efter att ha spelat på Peace &Love i Borlänge. Jag är hemma på landet och äter kött med mina 3 hundar och saknar absolut ingenting...................utom ett garage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar